fredag den 3. juni 2011

Hurra for det impulsive!

Igår var en god dag. Vi var oppe hos svigerforældrerne, der havde haft drengene til overnatning. Vi spiste aftensmad deroppe dagen inden og drengene ville gerne blive og sove.

Vi tussede lidt rundt deroppe og slappede af. Manden min blev lidt utålmodig til sidst og ville gerne hjem og lave noget i huset, når han nu havde fri. Så vi tog hjem og gik igang i haven. Jeg skulle have fjernet hundelorte, så manden kunne slå græsset. Eller skal vi ikke kalde det for vildmarken. For det trængte virkelig virkelig voldsomt meget. Græsset havde fået lov at gro i ca. en måned... og så kan i vel gætte jer til hvordan det så ud.
Det sjove var, at vores kære, billige, men noget ihærdige græsslåmaskine måtte give op. Den begyndte at lyde som en fiskekutter, for til sidst at blive helt tavs. Men manden min var tålmodig og gav græsslåmaskinen en pause, for så at starte den op igen. Det gik fint og sådan fortsatte de to nære venner resten af eftermiddagen. Jeg tror naboen fik et godt grin. Men plænen blev klippet, selvom det tog længere tid end det plejer....





Vi fik ryddet op på terrassen, så vi igen kan sidde der og få kaffe og is. Vi har temmelig meget rod og affald, da vi er igang med en større ombygning, og alle mine fine krukker står uden blomster i.... så det er vidst en ny opgave, at få lidt liv og glade dage i krukkerne. Hvor kan man få mange, billige, pæne blomster henne????


Jeg fik også ordnet en masse vasketøj og jeg elsker mit nye system jeg har fået lavet i vaskehuset. Det hele er så nemt lige pludselig. En masse kasser på hjul. Plads til kogevask, kulørt vask, sengetøj osv. i stedet for, at det som før, lå i bunker på gulvet.....

Men da det var ved at være tid til aftensmad var jeg helt blank, hvad skulle vi finde på... Det er faktisk et evendeligt problem for mig. Hader at lave mad og hader at finde på.
Men så slog det mig.... hvorfor ikke nyde det gode vejr og køre ud at spise. Min mand var med på ideen. For at det ikke skulle blive for kedeligt for drengene, valgte vi en børnevenlig restaurant. Så vi endte på Jensens Bøfhus i Silkeborg. Det var rigtig hyggeligt og drengene nød det. Det er også noget vi gør yderst sjældent. Faktisk kan vi ikke huske sidste gang vi var ude at spise, med børn vel at mærke.

Bagefter nød vi det lækre store torv med springvand, hvor drengene hoppede rundt med deres balloner og prøvede at undgå at blive våde. Det var så skønt og så befriende. Og så slog det mig, at det nok er sidste gang i lang tid, vi kan være klar i løbet af 15 min inden vi skal ud af døren. For om ikke længe kommer der en lille guldklump som sætter dagsordenen for hele familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.