onsdag den 9. februar 2011

Spire Sprællemand

I mandags var jeg til den første scanning. Nakkefoldsscanningen.
Manden var selvfølgelig med og så slæbte jeg min dejlige veninde Anette med, som lever og ånder med mig og bebs.
Hendes glæde og begejstring over at jeg er gravid er ufattelig stor og ufattelig dejlig.
Vi har jævnaldrende børn. Faktisk startede vi i mødregruppe sammen med vores førstefødte og har været gravide sammen med nummer to.
Hun vil rigtig gerne have en mere. Men hendes mand er ikke så villig og det er forståeligt nok, da han også har et barn fra et tidligere forhold. Så de har 3 børn tilsammen.
Så  i stedet følger hun mig i tykt og tyndt og det er bare skønt og hun er mere end velkommen.

Nå tilbage til scanningen. Det gik rigtig godt.
Den bette var en rigtig sprællemand og blev ved med at vende sig, så den stakkels jordemor eller læge, ikke kunne komme til at måle nakkefolden.
Jeg blev scannet både udenpå og indeni i over en halv time inden det lykkedes. Risikoen for Mongolisme er : 1: 10500 så vi er godt tilfredse med de tal.

Både jeg og veninden fældede en tåre eller to. Manden var mere tavs, men smilede dog. Han siger : "Først når jeg får barnet i mine arme, kan jeg være med på jeres kavleri."
Jeg forstår ham godt, det er jo ikke hans krop der er et lille væsen i. Men han skal nok stråle af stolthed og glæde når den lille kommer til verden... tro mig.

Den lille spire (12+5)

Tilføj billedtekst

Spiren tæt på, med tommelfingeren i munden
Alt så fint ud og oveni den gode nyhed, spurgte vi om hvordan vi skulle forholde os, når nu fødeafdelingen skal lukkes ned på Silkeborg Centralsygehus. De lukker tidligst d. 1. oktober, så jeg når at føde der. Totalt lettet, men stadig trist over at en SÅ god og meget rost fødeafdeling skal lukke. Det er de forkerte steder de lukker altså......

Da jeg har forhøjet blodtryk, vil de holde ekstra øje med mig. Så når jeg har været til Misdannelsesscanning i marts, skal jeg til kontrolscanning fra graviditetsuge 26, så vi kommer til at se den bette noget oftere.
Men det er vi så vandt til, det samme er sket ved de to første graviditeter.

De glade forældre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.