torsdag den 25. november 2010

"Julen sig nærmer, sneen jorden dækker....."

Så er vi ved at nærme os den tid som ikke længere kan undgåes at nævne... Julen.
For mig er julen en finurlig ting. Jeg elsker den ligeså meget som jeg hader den.

Jeg elsker når det sner og man kan komme ud at kælke - Jeg hader at skal ud at køre på glatte veje
Jeg elsker at høre julemusik og skråle med i vilden sky - Jeg hader at alle der har lavet maks to cd'er lige pludselig her op til jul, skal lave en opsamlingscd med alle deres to hits.
Jeg elsker alle de ting man skal til i december måned, såsom juleklip i børnehave og skole og juletræsfester  - Jeg hader når jeg må vælge noget fra, fordi vi simpelthen ikke kan nå det hele.
Jeg elsker at se den ene julefilm efter den anden - Jeg hader når de vælger at sende alle de gode julefim i tv d. 23. og 24. december, for der ser man altså ikke meget tv....
Og sådan kunne jeg fortsætte.

Men jeg vælger at gøre noget andet. Jeg vil hver dag i december måned skrive et lille indlæg om alle de ting vi laver og oplever i denne vidunderlige og skrækkelige december måned. Jeg vil fortælle om vores traditioner, nye som gamle og hvad jeg forbinder med julen.... Som en slags julekalender, helt frem til den 24. december.

Jeg håber i læsere derude synes om min ide og vil læse med hver dag....

Vores yngste hund Fenja nyder snevejret

Noget af vores have

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.