torsdag den 23. september 2010

SurpriceBrunch!

Det har holdt hårdt, ikke at måtte fortælle det til nogen. Men sagen er den at det lykkedes at holde en Surpricebrunch for bedsteveninden i søndags i anledning af hendes 30 års fødselsdag.

Allerede i Maj måned havde hendes mand og jeg i al hemmelighed gennem facebook snakket om, at hun da skulle fejres på en eller anden måde når hun nu blev 30.
Men tiden løb lidt fra os. Så hendes mand kontaktede min venindes mor og så tog hun affære.
Sammen fik vi arrangeret et lille sammenskudsarrangement ved Klostermølle.
Det er en skøn lille naturplet med skov, sø og en af Danmarks højeste "Bjerge". Der er en gammel lade med borde og bænke som vi indtog tidligt søndag morgen og pyntede den som vi nu kunne bedst.

Laden som vi spiste i
Min venindes mands opgave bestod i at få hende, deres 3 børn og en hundehvalp samlet i bilen og så komme ud til os andre. Hun fik ikke at vide hvad der skulle ske, andet end at de skulle ud at spise brunch et sted.
Da de ankom stod vi alle (20 voksne og 7 børn) og sang fødselsdagssang for hende og hun blev rørt til tårer.
Det var helt vildt fedt at snøre hende og hun havde slet ikke regnet med at vi havde lavet noget for hende.
Vi var der fra kl. 8.30 om morgenen og tog hjem ved en 14 tiden. Der havde vi nået at spise, vandre op af Sukkertoppen og lege på græsset.
Det var en dejlig dag, og jeg var helt færdig da vi tog hjem.
Men det var det hele værd.

Dagen forinden havde jeg bagt boller og cookies. Jeg er ikke særlig dygtig i et køkken, men jeg elsker at bage og jeg synes selv jeg gør det meget godt.

Mine hjemmebagte boller, efter min mors gamle opskrift
Mine meget populære chokoladecookies

Gaven til bedsteveninden, en forkælelseskurv med mange af hendes ynglingsting


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.