torsdag den 9. september 2010

Hjerteveninden

Jeg har denne her veninde, som hedder Anette. Hun betyder rigtig meget for mig, som de fleste veninder jo gør. Men det her er bare lidt mere specielt. Hun får mig til at slappe af når jeg er i hendes selskab. Vi kan snakke sammen i timer, men vi kan også sagtens sidde i det samme rum og bare være der, uden at mæle et ord til hinanden og uden det føles som pinlig tavshed. Det er så skønt.

Vi lærte hinanden at kende gennem mødregruppen med vores ældste børn. Vi kunne da godt snakke sammen dengang for 7 år siden, men det er først her i de sidste 2-3 år vi virkelig er kommet tæt på hinanden. Det gør jo selvfølgelig også det hele lettere når både børnene og mændende kan finde ud af at "lege" sammen.

Ikke nok med at Anette er smuk, sød og utrolig gavmild og hjælpsom, så har hun også talenter. Hun kan sy...ALT! De sidste par år har hun kreeret bukser, bluser og fastelavnsdragter til drengene og jakker, bukser, bluser, tasker og kjoler til mig. Det er SÅ fantastisk dejligt og vi har sparet en hel masse penge på det.

Herhjemme er det blevet sådan at det er det bedste og samtidig en stor ære at få "Anettetøj" på i børnehave og skole. Og skal vi i byen, prøver jeg også at sørge for at vi alle har nogle af hendes kreationer på, så folk kan se hvad hun kan og evt. blive så begejstret at de må have noget fra hende selv.
Vi er blevet et omvandrende Anettekatalog og vi elsker det.

Så sent som igår var jeg hjemme hos hende. Jeg havde taget en gammel slidt bluse med, som jeg var utrolig glad for. Den havde et perfekt snit til sådan nogle som mig, der bærer lidt for meget fedt på maven, så man nærmest ser slankere ud.
Jeg viste hende den og vupti, i løbet af kort tid, havde hun fået klippet et nyt mønster og syet en helt ny bluse til mig. Vi blev så begejsterede at vi blev enige om at videreudvikle den og putte små ærmer på den, så den dækker kogekonearmene, og så skal der laves nogle til hendes butik på Amio.dk
Hvis nogen skulle blive nysgerrige har hun butikken på denne adresse  http://www.amio.dk/butik/190/

Det fantastiske ved Anette og jeg er, at vi inspirerer hinanden.Vi har meget den samme stil og så alligvel ikke. Vi peger på det samme når vi sidder og bladrer os igennem de sidste nye kataloger med stoffer og designs. Vi begejstres, sludrer, drikker kaffe i læssevis og supplerer hinanden med masser af spændende ideer.

For mig er stof og syverdenen temmelig ny, så jeg suger til mig af al den lærdom hun deler ud af. Jeg spørger og hun foklarer og jeg lærer alt om ret og vrang, stikninger, smock og om farvesammensætning, stofkvaliteter og hvad der nu ellers er at lære indenfor sybranchen.
Jeg går til hånde, klipper mønstre og stryger.
Hun laver hovedarbejdet, nemlig det at få det udklippede stof til blive til de fantastiske klædegenstande som jeg er så heldig at få lov at gå i.

Hun er mesteren og jeg er lærlingen.

Håbet er at jeg en dag selv kan sætte mig ved en symaskine og få lavet noget der bare tilnærmelsesvis kan sammenlignes med hendes håndværk, og så er jeg sgu godt på vej.


Her er bare et lille udklip af noget af det hun har lavet til mig og drengene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.