mandag den 6. september 2010

Afhængig..... af vejret

Forsøg på at hygge lidt i mørket
Jeg er afhængig af vejret, eller rettere afhængig af godt vejr.
Det kunne jeg se og føle helt tydeligt idag.
Da jeg havde afleveret den mindste i børnehaven, medbringende vores yngste hund Fenja, besluttede jeg mig for at gå til Flensted, (en lille landsby som hører til Låsby), når nu solen skinnede så skønt og himlen var septemberblå. Det var en god tur med musik i ørerne og en glad hund der bare skulle dufte til det hele.
Vi gik i 1 time og 45 minutter og humøret var højt. Men jeg skulle hjem og have noget mad, for maven var blevet godt sulten af den lange gåtur.
Så jeg fandt noget mad frem og med ét var himlen mørk. Der blev koldt i huset, jeg kiggede ud for at se om jeg kunne finde solen, men den var godt gemt bag de store sorte skyer der nu fyldte himlen og bredte en trist og skummel stemning.
Jeg frøs, sådan helt ind til knoglerne og besluttede mig for at en varm kop kakao og lidt mørk chokolade måske kunne hjælpe lidt på det. Da jeg satte mig slugte sofaen mig og jeg sad fast.
Godt gemt bag et tæppe og en stor kop varm kakao med smeltet flødeskum, fik jeg bladret mig igennem IKEA kataloget. Men jeg sad stadig fast. Suget for al energi. Det var slet slet ikke sjovt.
Først nogle timer senere tittede solen frem og jeg kunne komme fri af mørket.
Jeg løsrev mig fra sofaen, fik sendt to ansøgninger og hentet Frej som var i godt humør.
Jeg kunne grine igen, for nu var solen fremme og varmede min ryg.


Tænk sig at humøret kan være  afhængig af vejret. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bliver bare så glad, hvis du lige sender en hilsen eller kommenterer mit indlæg... Jeg takker på forhånd.